Sterie Ciumetti
Incorect Politic
August 2, 2018
Anumite (((interese))) vor foarte, foarte tare, să producă impresia că există motive de condamnare a României pentru “implicarea în Holocaust”. Ei folosesc această propagandă pentru a justifica apariția legilor împotriva antisemitismului, cu texte atât de interpretabile încât aproape orice spui poate fi antisemit.
În esență, se vrea uciderea libertății de exprimare și, dacă se poate, paralizarea gândirii independente.
Totul este artificial, pentru că dacă vorbim despre implicarea României în Holocaust, ar trebui vorbit despre protecția specială acordată evreilor și salvarea sutelor de mii (400.000) de evrei de la exterminare.
Asta nu o spun eu, o spune Shimon Peres, unul dintre părinții fondatori ai Israelului:
Shimon Peres a spus că nu va uita niciodată că, în perioada cea mai întunecata a istoriei, perioada nazistă, România a ajutat la salvarea a 400.000 de evrei de aici, care au venit în Israel.
„Nu vom uita niciodată că, în perioada cea mai întunecata a istoriei, perioada nazistă, România a ajutat la salvarea a 400.000 de evrei de aici, care au venit în Israel, au ajutat la construirea Israelului, dar, în același timp, nu și-au uitat iubirea pentru România, și-au păstrat cultura românească”, spunea acesta în urmă cu un an la București.
Se condamnă regimul lui Antonescu fără nici o rezervă și considerațiune pentru adevăr, în ciuda faptului că acesta a făcut tot ce a putut să ajute evreii de la persecuția germanilor:
Graţie intervenţiei energice a Mareşalului Antonescu, a fost oprită deportarea a mai mult de 20.000 de evrei din Bucovina ;
· El a dat paşapoarte în alb, pentru a salva de teroarea nazistă evreii din Ungaria, a căror viaţă era în pericol ;
· Graţie politicii sale, bunurile evreilor au fost puse sub un regim de administrare tranzitorie, care, făcându–le să pară pierdute, le–a asigurat conservarea în scopul restituirii la momentul oportun.Menţionez acestea pentru a sublinia faptul că Poporul Român, atât cât a avut, chiar în măsură limitată, controlul Ţării, şi–a demonstrat sentimentele de umanitate şi moderaţie politică”.
Acest text, numit de unii Testamentul lui Filderman, este ocultat, ascuns, ignorat şi trecut sub tăcere de toţi aşa–zişii “istorici ai holocaustului”, care şi–au făcut o profesie din a susţine teza holocaustului din România, impunând–o pe principiul “crede şi nu cerceta ! ”
Cu toate aceste fapte accesibile oricărei persoane cu o conexiune la internet, în România se continuă răspândirea ideii false că am făcut Holocaust, că am măcelărit iudei în abatoare, că am făcut pogrom.
Cinematografia nu este excepție la această propagandă, ba chiar vârf de lance:
Premieră. Filmul lui Radu Jude despre implicarea României în Holocaust, laureat cu Marele Premiu la Festivalul de Film de la Karlovy Vary.
Titlul filmului este un citat, de aceea e pus între ghilimele. Fraza a fost rostită în Consiliul de Miniştri, în vara lui 1941, de către domnul profesor Mihai Antonescu. Deşi nu este o invitaţie la dialog, fraza angajează în mod direct viitorul, aşa că am hotărât să îi oferim domnului profesor un răspuns, unul cinematografic. Un «arc peste timp», cum ar veni”, declară Radu Jude.
Foarte curajos să oferi un răspuns post-mortem la care domnul Mihai Antonescu, fiind mort, nu are drept la replică.
Producător este Ada Solomon, coproducători – Jiří Konečný, Serge Lalou, Claire Dornoy, Rossitsa Valkanova, Jonas Dornbach, Janine Jackowski şi Maren Ade. Producător asociat: Holger Stern
La o privire atentă, biografia sa este una bogată, deşi este un regizor tânăr (Radu Jude s-a născut în anul 1977). Greu de imaginat este însă cum a reuşit să facă atâtea filme (şi asta pe langă regia de spoturi publicitare sau videoclipuri muzicale). Răspunsul îl oferă tot regizorul: multă pasiune şi mult travaliu în obţinerea fondurilor, “escaladarea” birocraţiei românesti, a instituţiilor statului şi aşteptarea unor semnături care, uneori, pot să nu sosească deloc. În 2015, Radu Jude a fost premiat cu Ursul de Argint la Festivalul Internaţional de Film de la Berlin.
Ce spune Radu Jude:
Când aparţii unei comunităţi simţi că eşti responsabil într-un mod simbolic de tot. Şi dacă a făcut cineva ceva rău, nu vrei să te simţi vinovat, nu vrei să te simţi responsabil. Poate că este mai uşor din punct de vedere psihologic să spui <noi n-am făcut aşa ceva>. Pentru mine cred că e mai important faptul că toţi ţinem de o comunitate şi asta ar trebui să fie o chestiune practică, nu ar trebui să-ţi tratezi comunitatea cum se poartă suporterii de fotbal cu echipa lor. Aparţii unei comunităţi dar poţi să fii critic la adresa unor aspecte. Eu nu văd nicio problemă în asta şi nu înţeleg de ce oamenii au o problemă cu asta.
El vrea să dea impresia că aparține comunității române, dar comunitatea din care face parte Jude este cât se poate de supremasistă, iar membrii ei o tratează întocmai ca pe o echipă de fotbal.
Să ne amintim că Radu Jude este același individ care a spus că i se pare dezgustător faptul că legionarii și mareșalul Antonescu încă sunt văzuți ca niște patrioți.
Scenografa Iuliana Vîlsan, care a semnat costumele şi decorurile producţiei, a notat pe o reţea de socializare imediat după aflarea veştii: “Ador coincidenţele…. v-am mai spus… Azi ziua de naştere a lui Liviu Ciulei … Azi e ziua lui Radu Jude sa cîstige globul de cristal…Acum nu-mi intruin piele de bucurie… pentru că este primul lung metraj la care am lucrat… Multumesc în special echipei care m-a urmat în aceasta aventură”.
Ador și eu coincidențele. Pe Radu îl cheamă Jude, de la iudă, iudeu, iar acesta, prin declarațiile sale, revarsă ură împotriva eroilor români, prin filmele pe care le face promovează o istorie alternativă, falsă, învinuind pe nedrept un popor care s-a comportat onorabil în cele mai grele perioade istorice.
Este ca și cum Globul de Aur reprezintă cei 30 de arginți pe care acesta i-a primit în schimbul trădării poporului român, care îl găzduiește cu ospitalitate și pe care Jude îl urăște din toți rărunchii.
Evreii continua cu propaganda Holocaustului fiindca simt focul la cur.
Evident ca orice film despre Holocaust va primi premiul Oscar, premiul Cannes etc.
Toate acestea le vor exploda in fata.
Cu cat imping jidanii mai mult — cu atat oamenilor o sa le pese mai putin de Holocaust.
Aceasta fictiune se erodeaza.
Si in Polonia au incercat acelas lucru, sa ii faca pe polonezi responsabili de holocaust si a “backfired spectacularly”.
Cu cat satura piata mai mult evreii cu propaganda de Holocaust, cu atat oamenii se satura de ea.
De ce ar trebui sa ne pese de ce s-a intamplat acum 70 de ani.
Nici eu, nici prietenii mei nu am bagat nici un evreu in camera de gazare.
Ce au cu noi.
Aici intervine si psihologia evreului bolnav. Poarta ranchiuna timp de decenii intregi. Inca nu au uitat Pogromul de la Iasi, si ei continua sa poarte ranchiuna poporului roman. Sunt oameni bolnavi.
PS: Pana si Ricky Gervais face glume: daca vrei un Oscar, fa un film despre Holocaust
https://www.youtube.com/watch?v=iAweiV944qI
Din sirul parca nesfarsit de Iude_
Saltat din glod de vantul globalist_
Ne-am pricopsit mai nou c-un Radu Jude
Ajuns deodata… mare moralist!
Ce nu observa niciun pai prezent
In globul sur al ochiului strain,
Dar vede-o barna cat un continent
Sub pleoapa-inchisa a oricarui roman…
Nici vreun defect , fie cat de modest,
Pe cristalinul neamului ales,
Ci doar pacate cat un Everest
In ochiul nostru cel scuipat ades_
De-ti vine sa exclami: _ Ce vremuri crude
Ajuns-a a noastra natie sa-indure
Incat , neavand dusmani destui s-o -injure,
A apelat la-acest nevrednic Jude!_
( De parca nu i-a fost deajuns c-anume
Sa-i poarte dupa dealuri , gol, sicriu’,
Si-n lumanari sa-i sufle muci si spume,
L-a mai produs pe unul zis Mungiu)…
Ca sa constate, biata, dupa ani_
plina de groaza_ ce neam de misei
Fost-a acela ce-a-inrobit tigani
Si, cu cruzime , a ucis evrei!
Dar fara sa-inteleaga_ cum se poate,
Ca dupa ce grozav le-am maltratat_
Aceste natii fara de pacate,
Din lumea larga, aici s-au adunat?!…
Si-n loc s-arate bunacuviinta
Fata de noi, cei care le-am primit_
C-ar fi prea mult sa vrem recunostinta
Si pentru ca le-am incetatenit!_
Conform refrenului tulburator:
“Sariti lume si popor,
C-am ramas in curul gol!”
Atat de drag inimii lor_
Prin insi ce stau cu pantalonii-n vine,
Ne-arata ce cumplit au suferit!
Si premiaza , fara de rusine,
Orice preputz ce tara si-a hulit…
Incat de-o vorba-ti amintesti indata,
Ce-a zis-o insusi Iorga cu-a lui gura,
(Vazand purtarea lor nerusinata)-
De unde Doamne-n ei atata ura?!
……………………………………..
Dar, noi, aceluia ce doar de-ocara
Fara regrete-si face al sau popor,
In dar ii dam _ din dragoste de tara_
In loc de-un glob, o…coada de topor!_
Pentru ca stim ce rol covarsitor
Avut-a in oricare defrisare_
Indiferent de utilizator_
Coada fixata-n fierul taietor:
Sa-i tina de breloc la constiinta
Si de simbol pentru a sa menire:
Fiindca-l vedem mereu ca-si da silinta
Pentru-o mai mare a patriei …cioplire…
Iar dup-o viata de intensa munca,
In care n-a aflat nici fir de praf
In ochiul rau care-l deoache inca,
Ii dedicam si-acest scurt epitaf:
Sa si-l fixeze , de-o putea, in minte_
Ori sa si-l scrie chiar si pe cavou_
Pentru ca-n el exista invataminte
Si pe-intelesul mintii unui bou:
SUB GLOBUL ASTA ZACE JUDE, REGIZORUL
CORECTELOR IUBIRI.ARGINTII L-AU UCIS.
TU, CINEFIL, DE-TI PASA CINE-I FINANTATORUL,
UREAZA-I”DORMI IN PACE” SI UITA CE-A COMIS!
Pentru ca nu ne e indiferent
De-o zice maine Noul Sarindar_
Ca dam dovada de-un comportament
Caracteristic unui ev barbar…
Fiindca prin asta dovedi-vor iara
Justetea vorbei noastre stramosesti:
“Pe cine astazi nu lasi ca sa moara,
N-o sa te lase maine sa traiesti!”
Sau, pentru cel ce n-a-inteles prea bine
Ce-a vrut stravechea vorba ca sa spuna,
Sa nu ramana astfel de rusine,
Ii mai cantam o zicatoare-n struna
Ce zice ca :” Pe cine scapi din foc,
Pe tine-ar vrea ca sa te-arunce-n loc!”_
Si inca una ce pe multi intriga:
“Miselul da, si-n urma tot el striga!”
Poate-o pricepe chiar si-un jude-afon_
Ademenit de-un cantec de sirene_
Ca sansa lui nu-s sotii Solomon,
Oricat de tare s-ar taia la vene…
Si c-ar fi , sigur, mult mai palpitant
De i-ar lasa acuma , frumusel,
Si-ar sterge-o-n modul cel mai elegant
Sa faca filme tocma-n Israel!
Sa-si bata joc de statul national
Pe care dansii-l indragesc nespus,
Cu al sau imn care-n original
Se canta “Cucuruz cu frunza-n sus”…
Si, mai ales,de brava lui armata,
In care toti evreii isi pun baza,
Ca s-o acuze_ chiar si vinovata!_
De crime-n masa zilnice prin Gaza…
Si-apoi s-astepte evreiescul Paste
Sa-i dea ei Oscar , nu doar globulet!_
Ca n-o s-apuce ,bietul, nici sa caste
Si-o sa si-l bage aia la cotet!…
Parte sa aiba ,el, pe saturate_
Chiar de-o-incerca sa faca pe niznaiul_
De evreiasca ospitalitate
Pentru povestea “Barna si cu paiul”…
Ca noi ne angajam , cu mic cu mare,
Si ne-obligam cu bani si alte cele,
Sa-l vizitam mereu la inchisoare
Sa-i aruncam cu prastia chiftele!