Home / Chestiunea Jidănească / Pentru cine s-a construit cea mai mare sinagogă din România dacă mai sunt câteva mii de evrei în toată țara?

Pentru cine s-a construit cea mai mare sinagogă din România dacă mai sunt câteva mii de evrei în toată țara?

Sterie Ciumetti
Incorect Politic
Noiembrie 12, 2021

Pentru cine s-a construit cea mai mare sinagogă din România dacă mai sunt câteva mii de evrei în toată țara

Dacă mai sunt câteva mii de Jidani în țară, de ce s-a inaugurat cea mai mare sinagogă la Sighetul Marmației?

Antena3:

Peste 200 de evrei au venit de la New York pentru a participa la inaugurarea celei mai mari sinagogi din vestul țării, la Sighetu Marmației. Zborul este o premieră și a fost operat de compania LOT Polish Airlines.

Pentru cine s-a construit cea mai mare sinagogă din România dacă mai sunt câteva mii de evrei în toată țara

Oare legile care pedepsesc “antisemitismul” cu închisoarea au pregătit eventualele persecuții pentru când se vor întoarce cetățeni din Israel să ceară cetățenie română?

Oare se pune în aplicare planul Israel în România, pas cu pas? Cei ce se opun colonizării iudaice pot fi arestați, conform cadrului legal pregătit din timp și aflat în vigoare astăzi.

17 comments

  1. Daca prim ministru era inca , Victor Viorel Ponta s-ar fi construit cea mai mare geamie din Europa si…tot asa : in Romania nici turci nu-s cu mult mai multi decat evreii !

  2. In momentul de fata dacă ie sa iau de buna afirmația unui client evreu,in
    momentul de fata undeva la 700”000 de evrei au primit cetățenia romană,el însuși find unul dintre ei.

  3. Vasilică Militaru - Asociația Neamul Românesc

    Problema este că acești evrei pe care i-ați văzut la Sighet sunt din altă categorie. Sunt evrei hasidici din SUA. Se caracterizează prin refuzul teoriei sioniștilor de a se aduna toți evreii în Israel. L-ați văzut cumva pe Vexler sau pe rabinul șef din România? Nuuuu. Pentru hasidicii ortodocși, evreii din România sunt doar o sectă iudaică. Ăștia n-au stat cu mâna întinsă la Guvern să le mai dea un os de ciordeală. Americanii au scos dolarii din buzunarul propriu și și-au făcut sinagogă. Hasidicii sunt cei mai bogați din lume. Ca și românii, și evreii sunt de mai multe feluri. Repet, de asta n-ați văzut acolo vreun Vexler dându-se în stambă pe la teveu. https://ro.wikipedia.org/wiki/Hasidism

    • Nu cred ca renunta la despagubiri !!!

      • Cornel-Dan NICULAE

        Sionismul nu este doar teritorial, cum l-a conceput “părintele” lui, Herzl, ci cum l-a creionat în timp, metodic, adversarul său ideologic de la primul congres sionist, evreul Asher Ginsberg (Asher Zvi Hirsch Ginsberg, 1856 – 1927), zis şi Ahad Ha’am („unul din popor” în ebraică, autorul secret al ultimei forme redactate a „Protocoalelor Înțelepților Sionului“, lansată chiar în timpul primului congres sionist printre participanți. Nu toate ideile din Protocoale provin din iudaism, dar Ginsberg s-a bazat în elaborarea lor pe esența filozofiei talmudice, în care evreii trebuie să domnească sau sunt superiori celorlalte popoare, care ar fi precum animalele pe lângă ei.
        Evreii satmari pe care i-am văzut zilele trecute la sinagoga de la Sighet se opuneau ideilor sionismului teritorial (toți evreii într-o țară) al lui Herzl, nu şi ideilor lui Ginsberg, în care statul evreu trebuie să se afle în simbioză ideologico-culturală cu diaspora evreiască răspândită în întreaga lume.
        Viziunea iudaismului global a lui Ginsberg, apropiat viziunii talmudice, este azi triumfător şi larg acceptat de evrei (mai puțin de politicienii sionişti radicali din Israel), şi chiar a devenit parte a sionismului după 1898.
        Ca element unificator, Ginsberg / Ha’am a reuşit să introducă ideea revigorării culturii ebraice atât în Palestina, cât și în întreaga Diaspora. I-a unit cat mai mult posibil prin ebraica.
        Herzl nu a prea folosit ebraica (ci idişul şi germana) și mulți doreau ca germana să fie limba statului evreiesc. Aşa că Ginsberg / Ahad Ha’am a jucat un rol important în renașterea limbii ebraice și a culturii evreiești și în consolidarea unei legături între statul evreiesc propus și cultura ebraică globală.
        Din culise (nefiind un luptător public, de spectacol), în lupta sa sionistă Ginsberg a contribuit la negocierile care au culminat cu Declarația Balfour a Angliei (1917) de „înființare a unui cămin evreiesc“ în Palestina (viitorul stat Israel).
        *
        În ceea ce îi priveşte pe evreii satmari din New York, ei nu doar şi-au ridicat o sinagoga la Sighet, ci ridică şi alte complexe rezidențiale acolo (cu complicitatea nefirească a autorităților locale, cumpărate se pare, din cât ştiu de la un prieten din Vişeu, domnul Mircea Șerban, de la redacția publicației Certitudinea). Între construcțiile pe care le mai ridică se află şi o şcoală. Pentru cine? Pentru copiii cu care vor veni şi vor recoloniza nord-vestul României (la Vişeu sunt şase cimitire evreieşti). Acțiunile lor se încadrează în viziunea sionismului lui Ginsberg: statul evreu ca „centru spiritual“, sprijinit sau în colaborare cu o puternică diasporă evreiască răspândită prosper în lume. Plus superioritatea evreiască fată de celelalte popoare, considerate inferioare, numitorul comun talmudic al tuturor componentelor iudaismului.
        (P.S.: Din comunitatea evreiască de la Vişeu / Sighet provine şi Carmen Avram, europarlamentar „român“ cu foarte strânse legături cu ambasada Israelului de la Bucureşti.)

        • Vasilică Militaru - Asociația Neamul Românesc

          Domnule Cornel-Dan Niculae, Sionismul este legat de Muntele Sionului din Țara pe care un dumnezeu ar fi dat-o sub legământ triburilor lui Israel. Deci celelalte teorii privind rolul evreilor în lume, nu sunt idei sioniste. Sioniștii din România de după 1944 militau pentru întoarcerea în Israel. În ceea ce-i privește pe evreii hasidici de la Sighet eu am subliniat că sunt primii evrei care vin să investească ceva pe banii lor. Până acum eu am văzut doar evreii români și israelieni care au venit să cerșească pensii, recompense, despăgubiri și alte dispense. Haideți să nu fim absurzi în gândire. Nu cunosc interesele acestor oameni, dar nici nu pot să decad în gândirea rasistă a rabinilor care consideră că ne-evreii sunt o specie diferită de cea evreiască, considerată superioară. O gândire pe viceversa este la fel de rasistă. Oare de ce, la un eveniment atât de important, nu l-ați văzut pe ambasadorul Israelului acolo? Răspuns, pentru că evreii americani nu dau doi bani pe David Saranga, altfel l-ar fi invitat.

  4. Cornel-Dan NICULAE

    Domnule Vasilică Militaru, percepțiile dumitale personale despre evreii care vin în România mi se par irelevante, față de ce spun datele concrete, ideile si credintele lor. Dumneata spui că evreii stamari „investesc“ în România, deci sunt buni. Orice colonist „investeşte“ acolo unde ajunge. Pentru el investeste, însă, sau pentru a se putea instala. „[Iar pe goy, pe autohtoni] îi voi alunga încetul cu încetul, până ce vă veți înmulți și veți lua în stăpânire pământul acela“ (Iehova dumnezeu catre evrei in Vechiul Testament/Ieșirea/Capitolul 23). „Încetul cu încetul“ apare peste tot ca recomandare de colonizare a altor pâmănturi, dată evreilor în Vechiul Testament. Credeți că evreii satmari nu sunt nişte mari fani ai Vechiului Testament? Oho!
    Dumneata te-ai interesat măcar un pic din ceea ce am zis sau măcar despre cel la care m-am referit, Asher Zvi Hirsch Ginsberg, unul din pionierii „Cultural Zionism“, care nu mai este legat teritorial de muntele Sion, cum prea simplu se poate interpreta şi cum le şi convine politicienilor sionişti să creadă ceilalți, goymii din lumea largă.
    Ginsberg era un participant la congresele sioniste, făcea parte din mişcare, dar nuanțat, şi istoria (chiar şi cea din Wikipedia – pe care ne-o recomanzi dumneata -, dar cea de limba engleză) a numit doctrina lui drept „cultural Zionism“ spre deosebire de sionismul strict teritorial, „practical Zionism“.
    El a scris că Țara Israelului nu va fi capabilă să absoarbă toată diaspora evreiască, nici măcar o majoritate a acestora. A mai susţinut că stabilirea unui „camin naţional în Sion nu va rezolva „problema evreiască”.
    În plus, condițiile şi probleme din Eretz Yisrael (în primul rând cele cu palestinienii) nu permit decât o mică Aliyah (migrație evreiască) și, prin urmare, Hibbat Zion (masa organizațiilor evreieşti sioniste), zicea el, trebuie să se axeze pe întărirea „valorilor sioniste“ mai mult decât pe mutarea teritorială, grăbită, a evreilor în Palestina. În acest scop a înființat societatea secretă Bnai Moshe (fiii lui Moise), care face parte din mişcarea sionistă, deşi nu din sionismul strict teritorial „practical Zionism“.
    Rezultatul este că Israelul teritorial este, în prezent, în simbioză cu diaspora evreiască, care îl susține deşi nu se mută în statul evreu, ci stă răspândită prin lume (acolo unde îi este bine) şi determină statele unde este puternică să trimită bani în Israel sau să acționeze în favoarea Israelului.
    *
    Această stare de lucruri este vădită şi prin faptul că Ginsberg, care era hasidic ca şi evreii satmari care au venit în masă la sinagoga de la Sighet acum câteva zile, i-a fost mentor lui Chaim Weizmann, un mare lider sionist (al doilea după Herzl) şi al doilea preşedinte al Israelului (după Ben Gurion), ca şi partidului “Democratic Fraction” al lui Weizmann, o facțiune a sionismului, devenină mai puternică şi mai practică decât “sionismul practic” (strict teritorial) inițial. Ideologia lui Ginsberg a devenit „principală“.
    *
    Si masoneria este legată de simbolul muntelui Sion, căci la constituirea ei ca mare lojă în Anglia a fost puternic influențată de către rabinul evreu Jacob Jehudah Leon, care este nu numai un părinte spiritual al masoneriei speculative, ci este revendicat şi de istoria sionismului [(Nahum Sokolow, History of Zionism (1600-1918), Londra 1919 (capitolul Jacob Jehudah Aryeh de Leon)]. El le-a dat ca temă centrală masonilor Templul lui Solomon (cel de pe „muntele templului“, Sionul), ai cărui slujitori să devină masonii, venind la Londra chiar cu o mare machetă de lemn a templului, pe care o expunea propagandistic pretutindeni prin Europa, fiind primit cu ea şi la regele britanic Charles al II-lea (am prezentat detaliat aceste informații în cartea „Masonerie şi Iudaism”, acum peste 10 ani, dar nu se mai găseşte de mult). De la început evreii prieteni ai acestui rabin proto-sionist au fost prezenți în masonerie, precum Michael (Meyer) Solomon din City (centrul economic al Londrei), membru al „Premier Grand Lodge of England“ chiar din 24 iunie 1717. De la aceştia este masoneria plină de simboluri evreieşti.
    *
    Aşa că sionismul este un concept mai larg, este chiar o religie după unele încadrări. Este treaba (dreptul) dumneavoastră să considerați sionism doar mutarea fizică a evreilor în statul evreu, dar se pare că nu este şi treaba sioniştilor, care sunt mai complicați.
    *
    Despre aceşti evrei satmari studiez de câțiva ani (evreii satmari sunt şi dintre cei mai rasişti evrei, fiind atât de exclusivişti încât sunt rude de sânge între ei, de aceea nu cheamă pe nimeni la evenimentele lor), dar până nu termin nu mă exprim (dar puteți vedea în Justițiarul despre sinagoga de la Sighet şi despre unele lupte subterane). De la domnul Mircea Șerban, care este şi director al publicației „Cronica Vişeuană“, am nişte fotografii cum un bogat israelian (care are mai multe cetățenii) care l-a vizitat şi cultivat asiduu pe primarul care a aprobat nelegal ridicarea sinagogii. Dar până nu sunt sigur de detalii nu pot să dau numele acestui bogat evreu.

  5. Cornel-Dan NICULAE

    Deşi nu pot să dau detalii (nu am permisunea) iată că sunt români care au încercat să lupte cu evreii stamari de la Sighet, să se apere, dar o instanță din Bucureşti le-a luat dreptul de a acționa („calitatea procresuală“) deşi aveau probe ale ilegalităților comise prin ridicarea sinagogii de la Sighet, iar procesul ar fi putut conduce la oprirea construcției. Mai jos este un link la un articol din Cronica Vişeuană al petentului Mircea Șerban (coleg de redacție cu dl Miron Manega la Certitudinea). Eu descoperit unele activități situate pe la marginea legii ale evreilor satmari în Bucureşti, unde îşi au firmele cu care „investesc“ în Maramureş, unde se dezvoltă
    Mă mir de aceea că atunci când unii români se apară, alți români sar să le închidă gura şi să îi legitimeze pe evreii hasidici satmari. Să fie din cauză că apărătorii hasidicilor satmari sunt în prietenie şi asociere cu lui David Kahan, președintele Asociației Evreilor Româno-Americani?
    http://www.cronicaviseuana.ro/2020/05/24/prima-victorie-impotriva-jidovilor-si-a-lui-scubli/

    • Cornel-Dan NICULAE

      Stiati foarte bine raspunsul greu, VM, de ce nu au fost Vexler sau Saranga prezenti la sinagoga la Sighet, in afara de alte explicatii. Pentru ca se bat intre ei ca vulturii si ca cainii pe proprietatile imobilare “evreiesti” sin Romania, nu pentru ca unii sunt buni (nesionisti), iar altii rai (sionisti). Iar dumneavoastra ati implicat Asociatia Neamul Romanesc de partea evreilor satmari, prin adresele inregistrate la presedintia Romaniei, catre Iohannis. A mai facut-o si Vadim Tudor (Romania Mare), sa il sprijine pe David Kahan, in perioada lui Vadim, scurta, de filo-iudaism, cand si-a luat si consilieri israelieni si a pierdut “pe linie” in alegeri, iar evreii doar s-au folosit de el.
      Doar din prietenia pentru Kahan imi atribuiti mie vina de “rasism”, cand de fapt orice adept al iudaismului este un rasist, nu eu? Prin incadrarea/calificarea pe care mi-o faceti sunt pasibil de inchisoare conform legii si strategiilor lor, a slugilor guvernamentale si a sistemului colonial asezat peste romani, si este imposibil sa nu stiti asta. Felicitari. Unde credeti ca o sa ajungeti pe acest drum?

  6. Cornel-Dan NICULAE

    Și evreii hasidici, precum cei de la Sighet, vor foloase de la România.
    Scrie, cu presupusă autoritate şi experiență (deci ceilalți ar trebui să creadă), dl. VM că evreii hasidici sunt din partea evreilor buni (căci sunt şi bogați şi au banii lor), spre deosebire de cei reprezenați de Vexler & comp (ăştialalți evrei or fi săraci?).
    Sunt elogiați astfel evreii care şi-au făcut mega-sinagoga de la Sighet, împreună cu toți evreii hasidici:
    „Ăștia n-au stat cu mâna întinsă la Guvern [cel român] să le mai dea un os de ciordeală“ (comentariu al dlui VM).
    Atunci de ce se vaită de Holocaust, dacă nu vor să obțină ceva. Ia să căutăm pe Google: satmar Jews holocaust. Sunte deci, şi ei, victime sau „supraviețuitori ai Holocaustului“ şi această simplă încadrare le naşte drepturi. Faptul că le primesc „drepturile“ sau nu le primesc, şi mai ales cine le primeşte, este un secret ca şi numărul şi identitatea de evreilor cu cetățenie română, deci dl. VM nu are de unde să ştie să ne învețe ceva.
    In documentul transmis (înregistrat) la Cotroceni de către Asociația Neamul Romanesc (a dlui VM) se ia apărarea evreilor hasidici din SUA aflați în dispută cu FCER (Vainer-Vexler) pe proprietăți imobiliare în România (cimitire, în primul rând, pe care FCER le înstrăinează). Păi asta înseamnă că hasidicii din România stau şi ei cu mâna întinsă la guvern şi cer ceva.
    Adresa Asociației Neamul Românesc către preşedintele Iohannis il prezizează pe David Kahan, şeful evreilor americani, ca pe un evreu bun, năpăstuit de arganizația evreiască a lui Vexler.
    David Kahan este şi el un evreu hasidic (ăia bunii) din Brooklyn, ca şi evreii ca au venit stamari care se instalează în Maramureş
    Ori şi David Kahan este un „supraviețuitor al Holocaustului” („a Holocaust Survivor“) din Transilvania, personaj al „The tragic story of David Kahan – The horrific journey of a 15-year old Jewish boy“. (https://storymaps.arcgis.com/stories/924d74518c994552825ffe78ce2ff54c)
    David Kahan se vaită, deci, cât poate prin SUA de răul pe care l-au îndurat el şi familia lui din cauza „acestui Holocaust“ şi, deşi se afla pe teritoriul Ungariei în timpul războiului, România a admis să le dea de la ea indemnizațiile lunare (pensiile) de „discriminare“, scutind astfel Ungaria de cheltuieli şi de răspunderi.
    În plus, cum nu stau cu mână întinsă la autoritățile române evreii satmari, dacă terenul pe care au ridicat noua sinagogă l-au primit moca (gratis) de la primăria din Sighetul Marmației, cum aflăm de la luptătorul jurnalist Mircea Șerban de la Vişeu (care are acte şi care ni se pare mai autorizat să se pronunțe decât dl. VM în această privință)?

    • Cornel-Dan NICULAE

      Imi cer scuze pentru greselile de scriere, dar sunt obosit si suparat ca am fost considerat “rasist” de catre dl. VM, pentru ca am fost critic fata de evreii cu sinagoga de la Sighet. Altadata mi-a vorbit cu “dracu”, spunandu-mi ca doar n-oi fi eu “fecioara nedezvirginata” si nu sunt sau nu am fost cu SRI-ul. Este lumea, in general, cu SRI-ul, si deci nu aveam cum sa nu fiu si eu? Eu, cel putin, nu sunt!

  7. Europa – Ultima Batalie – Partea 1
    Descarca aceste videoclipuri si incarca pe pagina ta. Distribuiti puternic!
    Partea 1 https://files.fm/f/pq9v683fd
    Partea 2 https://files.fm/f/rmaqn63wx
    Partea 3 https://files.fm/f/cxrgskpva
    Partea 4 https://files.fm/f/tqzgv7cj3
    Partea 5 https://files.fm/f/3ymrffq2w
    Partea 6 https://files.fm/f/8du9v9gwa
    Partea 7 https://files.fm/f/a863hkkyc
    Partea 8 https://files.fm/f/8mj3x8t3f
    Partea 9 https://files.fm/f/23hfvut68
    Partea 10 https://files.fm/f/jagbhwprh

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *