Sterie Ciumetti
Incorect Politic
Iulie 31, 2022
Sigmund Freud disprețuia ființa omenească
Freud a ţinut să ne croiască pe toţi după acelaşi tipar. Omul însă nu suportă aşa ceva, nu poate trăi cu botniţa pe figură. Consideraţi în mod individual, fără a aprofunda lucrurile, ne-am putea închipui că suntem conduşi de tendinţe instinctive, ce s-ar reproduce automat, pentru toţi. Considerând însă oamenii ce caracterizează un ansamblu de indivizi din diversele epoci, totul se schimbă, diversitatea infinită a fiinţelor omeneşti pare luminoasă, convingătoare. Cum am putea înţelege şi explica atitudini şi sentimente atât de diferite printr-o singură cauză: instinctul sexual?
Iată omul de Cro-Magnon, înalt, ţeapăn, bine construit, musculatură atletică, acoperit cu tot felul de piei de animale. Iată-l surprins de un fioros machairodus[1] cu dinţii ca briciul. Trebuie să se apere pe sine, să-şi protejeze familia. Abia a apucat să rănească teribilul animal cu suliţa, că dihania e pe el. Luptă corp la corp. În vreme ce omul, cu mâinile-i puternice, prinde animalul de beregată, acesta îi crestează dosul şi braţele cu ghiarele. În ciuda durerii şi a rănilor grele, omul continuă să sugrume animalul. Omul moare, dar fiara sălbatică este şi ea asfixiată.
Cro-Magnon
Inconştientul lui Freud poate oare explica rezistenţa eroică, la răni şi durere, a omului ce se sacrifică, dar îşi salvează familia. Instinctul sexual poate explica această putere morală, în lupta pe viaţă şi pe moarte?
Suntem la Ur, Chaldea, mult înaintea Potopului. Oraşul este în doliu. Shub-Ab, regina adorată şi venerată, este dusă la locu-i de veci. Ea zace pe un frumos car de bronz, tras de boi cu cele mai frumoase hamuri, bodigarzi înarmaţi poartă uniforme magnifice.
Ei coboră corpul reginei şi îl depun lângă mormântul regelui, soţul ei. Veşmintele reginei sunt fără de seamăn, bijuterii splendide, capul îi este împodobit cu flori de aur. În vreme ce, cu multă artă, damele de companie o depun în mormânt, harpista sa preferată cântă ultima oară piesa favorită a reginei. Fiecare îşi ocupă locul precis, absoarbe un narcotic puternic şi se întinde pentru veşnicie. Faţă cu mulţimea ce se reculege, întreg cortegiul reginei este îngropat şi rămâne aşa până în ziua descoperirii de către arheologi, într-o ordine perfectă, toți morţi în plină serenitate. Putem atribui acestor oameni sentimentele animale şi instinctive cu care îi gratifică Freud? Poate instinctul sexual să explice splendida dezinteresare, credinţa sublimă în viaţa de pe celălalt tărâm, unde toţi şi-au urmat, cu credinţă, regina adorată, pentru a o servi şi acolo, la fel ca pe pământ?
Contemplăm mulţimea prosternată în faţa Templului din Teba-cu-o-sută-de-porţi. Tăcere absolută, linişte totală, reculegerea mulţimii este impresionantă. Umeri largi, figuri brun-roşcate, capete de femei cu ochi migdalaţi… Soarele ardent aprinde parcă porţile de aur, ce se deschid sub chiar acţiunea razelor sale. În fundul templului, marele preot, complet ras, îmbrăcat în alb, insignă şi simbol de castitate, se roagă, psalmodiază glorie lui Horus, în vreme ce, pătrunzând în Sfânta Sfintelor, razele soarelui aprind acolo Focul Sacru. Strigăte de laudă, bucurie, mulţumire, fidelii se ridică în picioare ! Credincioșii egiptenii sunt meşteri admirabili, agricultori incomparabili, constructori cum n-au existat alții, ziditori de obeliscuri, piramide, temple. Ei sunt buni, ospitalieri, paşnici, respectuoşi faţă de persoana omului. Instinctele animale, pe care Freud ni le atribuie, determinarea absolută a acestora de către inconştient pot explica impresionantele calităţi omeneşti?
După câteva milenii, pe valea Tigrului şi a Eufratului, armatele asiriene se întorc după jafuri şi crime premise numai învingătorilor. Prizonierii urmează carul generalului învingător. Unii te miri că mai trăiesc : din cap până-n picioare nu-s decât carne vie, jupuiţi de vii, nasul, buzele, urechile tăiate, ochii scoşi, sânge şi suferinţă… Sadică, zgomotoasă, mulțimea urlă, scuipă, insultă nenorociţii fără apărare, nici speranţă. Instinctul sexual, inconştientul freudian pot explica răutatea, sălbăticia, cruzimea faţă de care ferocitatea animalelor este aproape nimic ? Dacă, aşa cum pretinde psihanaliza, aceste tendinţe criminale provin din instinctul sexual, cum se face că, adesea, ele nu afectează decât un număr minim de indivizi ? Alteori, ele se manifestă dintr-o dată, la un întreg popor, care mai înainte nu prezentase niciun indiciu în acest sens?
Iată-ne cam în aceeaşi epocă, într-o ţară unde să tot trăieşti. Străzile însorite sunt pline de oameni drăguţi şi amabili. Ici şi colo, prin Agora, oratori neobosiţi vorbesc de una sau alta. Grecii îşi însoțesc discursurile cu gesturi largi şi armonioase, se plimbă de colo colo, parcurg străzile curate şi accidentate ale Atenei. Răscrucile de străzi sunt vegheate de superbe statui din marmoră albă, una mai frumoasă, mai desăvârşită decât alta. Îmbrăcată cu gust, ca de sărbătoare, mulţimea fremătândă se îndreaptă către amfiteatru, unde este programată o tragedie cunoscută. Spectatorii se bucură de pe acum de spiritul, înţelepciunea, valoarea şi talentul actorilor. Mâine, toţi aceşti pasionaţi de frumuseţe, oratori și artiști dramatici îşi vor relua ocupaţiile de zi cu zi, cele mai multe simple şi ingrate.
Astăzi însă este sărbătoarea Soarelui, a lui Sol Invictus, este duminică, iar aceşti negustori sunt la fel de pricepuţi în arta dramatică, artă plastică, dezbateri filosofice, oratorie, detaliile comerţului cinstit. Instinctul sexual, inconștientul lui Freud pot oare explica viaţa unui astfel de oraş, sensul fumuseţii, armonia, înţelegerea generală? Inconştientul freudian explică oare ce vedem în lungul şi largul Atenei, energia Grecilor, simţul lor desăvârşit pentru afaceri, spiritul lor de colonizatori neobosiţi, splendidele şi inegalabilele realizări artistice, reuşitele lor în toate domeniile şi disciplinele spirituale ? Toate acestea pot fi explicate prin sublimarea sexuală imaginată de Sigmund Freud?
Iată-l pe soldatul roman ce parcurge Europa, ducând ordinea romană către popoarele considerate barbare, construind drumuri, poduri, apeducte, castre militare, etc. Romani erau şi plebeii Imperiului, de cereau pâine și circ, îngrămădindu-se în arene pentru luptele de gladiatori, ca spectatorii, înnebuniţi, vaccinați, de astăzi, pentru o bășică umplută cu aer fotbalistic…
Oameni au fost şi călugării medievali ce au defrişat pădurile şi recopiat pergamentele antice, sculptorii, meşterii, constructorii catedralelor şi bisericilor, mulţimile ce se rugau în acestea. Oameni, deopotrivă, erau seniorii ce plecau în cruciade, ţăranii iobagi ataşaţi pământului, cavalerii ce protejau văduvele şi orfanii, muşchetarii mereu gata de harţă şi duel. Omul, omenirea înseamnă toate aceste manifestări şi altele încă, suscitând atâtea emoţii şi sentimente specifice, eforturi de voinţă, idei şi realizări intelectuale. Omul reprezintă deopotrivă cruditatea împinsă până la nebunie, bunătatea şi dezinteresul sublim, iubirea desăvârşită, orgoliul fără limite, umilinţa admirabilă, idioţia, geniul, indiferenţa totală, sensibilitatea excesivă, etc. Omul este şi varietate infinită, diversitate constantă, evoluţie continuă, adaptare, automatisme pe care psihanaliza pretinde că le explică prin libido, instinct sexual, eros, inconştient. Cine poate să creadă că omul, omenia, manifestări şi realizări fără număr, pot fi explicate în acest mod simplist, grosolan, vicios?
Dacă oamenii ar fi supuşi unui singur factor privind emoţiile, acţiunile şi gândurile lor, toţi am fi după unul şi acelaşi calapod determinat, previzibil: pretutindeni am vedea complexul lui Œdip, perversiunea polimorfă, homosexuali. Supuşi unor astfel de influenţe, oamenii ar fi la fel peste tot, s-ar asemăna în mod surprinzător. Oricât ar fi de îndelungate, constrângerile sociale şi religioase, cam aceleaşi peste tot, nu pot produce şi nu au produs marile asemănări care, de altfel, sunt inexistente.
Freud a încercat să demonstreze că un eşec, o acţiune sau act ratat, ce nu s-ar supune determinismului sexual, ar da peste cap toată ordinea lucrurilor. În aceste condiţii, cum se face că singurul fapt al naturii omeneşti şi al inteligenţei acesteia, singurul pe care Freud îl recunoaşte, cum se face că acesta nu a condus, pretutindeni, la aceleaşi tendinţe predeterminante? Diversitatea caracterelor omeneşti, schimbările lor permanente, diversele civilizaţii, totul arată că instinctul sexual nu poate fi cauza acestora. Marea diversitate de oameni, care există ori au existat, nu a putut să apară decât dintr-o la fel de mare diversitate de factori.
Prestidigitatorul nu poate scoate din pălăria lui decât ce a introdus acolo. Printre ustensilele sale, Freud nu are decât erosul, libidoul, inconştientul. Degeaba ne scaldă cu frazeologiea sublimărilor, ce nu pot schimba nimic din particularităţile absurde atribuite omului şi întregii omeniri, copilului, primitivului, visătorului, nevroticului, niciodată acelea ale omului normal, celebrităţilor sau geniilor. Mentalitatea imaginată de Freud ignoră calităţile psihice indispensabile descoperirilor şi evoluţiei intelectuale, ea nu înțelege atenţia, voinţa,valorilor abstracte, noţiunile de identitate şi sinteză.
Freud nu a înțeles diversitatea infinită a oamenilor, variabilitatea civilizaţiilor trecute. Pentru el, Renaşterea sau civilizaţia secolului al XVII-lea nu înseamnă nimic, pentru că nu-i în stare să aprecieze măreţia intelectuală, nici frumuseţile artistice. Viziunea sexuală l-a împiedicat pe Freud să înţeleagă realizările gândirii universale. Sistemul său psihologic, gândirea lui suferă de o continuă slăbiciune intrinsecă, de lipsa totală a oricărei valori sau descoperiri.
*
[1]. Machairodus. mamifer carnivor, familia felidelor; a trăit între Miocen şi Quaternaire (nt).
Fragmente extrase din cartea lui Jean Gautier, Freud a Mințit.
Episoadele anterioare:
“splendida dezinteresare, credinţa sublimă în viaţa de pe celălalt tărâm, unde toţi şi-au urmat, cu credinţă, regina adorată, pentru a o servi şi acolo, la fel ca pe pământ”
Mă tem că și-au luat țeapă, deoarece au murit nespovediți. Însă (film cu Chuck Norris):
https://inv.bp.projectsegfau.lt/watch?v=kf–iVuv0vs&t=2995s
“Gabrewski, you drop dead on me and I swear to God I’ll shoot myself and come on after you.”
Sunt interesante și traducerile. Francezilor se pare că nu le-a convenit ce-au auzit și au tradus complet greșit:
https://inv.bp.projectsegfau.lt/watch?v=NveI1fX99g0&t=3035s
“Gabrewski, pas de blague petit, si tu en claques je te jure que tu me le paieras.”
Iar nemții nu doar că au tradus corect, dar au adăugat și un detaliu care nu era specificat în versiunea originală:
https://inv.bp.projectsegfau.lt/watch?v=RsX1OHV2Mos&t=3455
“Gabrewski, wenn du tot umfällst, dann schwöre ich dir dass ich mich erschiesse und dir in die Hölle nachsteige.”
http://jewornotjew.com/profile.jsp?ID=890
“Verdict: Not a Jew.”
Trebuie să precizez că pagina conține următoarele minciuni:
“depression isn’t really any different than that. It’s a disease like any other – acquired or self-inflicted. Once it takes hold it can’t be shaken without medication”
Titlu corect politic. Versiunea incorectă politic: „Freud ura goyimii, cultura lor și istoria lor, așa cum a fost educat tot neamul său din fragedă pruncie, iar inovația sa este că a dat o dimensiune pseudoștiințifică urii sale”. Psihologia este mama pseudoștiințelor sociale. Coreligionarii lui ca de ex. Comte, Marx, Engels, Bergson, Sartre, Gramsci, Popper, Russell ș.a., toți au mers pe aceeași paradigmă: pentru a-i învinge pe goyimi, trebuie să-i învățăm să se urască la fel de mult cum îi urâm noi.
Un impostor obsedat sexual, frustrat, smecher, utilizator de droguri în asa zisele terapii de introspecție aplicate cuconeturilor din nobilime și din lumea bogaților de pretutindeni, care cucoane erau nevricoase din varii motive(cel mai cunoscut: de prea mult bine), făcut faimos de mass-media evreiască. Ca și Einstein.
Freud are mare dreptate cind se refera la exterminatorii anglo-americani.