Sterian David Bruckman Shekelsteinberg
InCorect Politic
Martie 26, 2019
Sterian David Bruckman Shekelsteinberg, absolvent de psihologie, specializat pe psihanaliză. Negustor de profesie.
Dragi conaționali față de care nu am nici un interes ascuns,
Unul dintre hobby-urile mele este să vânez site-uri rasiste și xenofobe pe internet.
Astăzi am găsit unul care se intitulează moldova-surena.md, și care a postat următorul articol despre scandalul de la Cannes, pe care urmează sa-l comentez:
Corectitudinea politică dezgroapă morții, dar te și îngroapă de viu. Cea mai nouă țintă a feministelor americane și a progresiștilor este un alt monstru sacru al ecranului. Alain Delon a intrat în colimatorul unor asociații ale feminstelor din Franța, dar și de peste Ocean, care au cerut organizatorilor Festivalului de la Cannes să nu îi acorde actorului, în vârstă de 83 de ani, trofeul Palme d’Or onorific. Motivul: este homofob, a recunoscut că a pălmuit câteva femei. Dar și pentru că și-a declarat susținerea pentru formațiunea Frontul Național, al lui Jean Marie Le Pen, redenumit acum și condus de fiica lui Le Pen, Marine.
În primul rând după cum evidențiază paragraful de mai sus, autoarea sau autorul dă dovadă de o intoleranță specifică patriarhiei, demonizând beneficiile corectitudinii politice și negând egalitatea femeii în ecuația socială.
În al doilea rând, susținerea partidelor fasciste de extremă dreaptă precum Frontul Național este un indicativ clar de xenofobie care îl descalifică total pe Alain Delon.
Ai ghevalt…suntem abia la început!
În ciuda demersurilor făcute de cele două organizații – Women and Hollywood, din SUA, și Osez Le Feminisme, din Franța, organizatorii cunoscutului festival de pe Croazetă au anunțat că își mențin decizia de a-i acorda actorului Alain Delon trofeul Palme d’Or onorific. Latura ascunsă a omului și actorului„« Rocco », « Ghepardul », « Le Samouraï », « Domnul Klein »… Aceste filme-simbol care vor rămâne pentru totdeauna în memoria cinefililor au un lucru important în comun: fața frumoasă a actorului Alain Delon.
Pentru mulți, el va rămâne mereu această imagine a unei frumuseți incandescente și răvășitoare, o frumusețe a unei anumite epoci. În 2019, Festivalul de la Cannes îl omagiază pe Alain Delon cu un Palme d’Or of Honor pentru a sărbători patriciparea acestuia la istoria cinema-ului”, se spune pe site-ul Festivalului de la Cannes.
Este frumusețea fizică un argument pentru a discrimina? Nu prea cred, mai degrabă este un privilegiu.
Faptul că organizații prestigioase precum Women and Hollywood au protestat împotriva lui Alain Delon ar fi trebuit să le dea organizatorilor de gândit.
În urma anunțului făcut de organizatorii festivalului, fondatoarea Women and Hollywood, Melissa Silverstein, a spus că a fost „extrem de dezamăgită” că evenimentul va omagia o persoană cu astfel de „valori dezgustătoare”.
Melissa Silverstein este o jidoavcă respectabilă care nu s-ar preta la rivalrii personale sau dezinformare, cuvântul ei trebuie ascultat. Fiind evreică, cunoaște bine discriminarea și deci automat are calificarea să definească care valori sunt dezgustătoare și care nu.
Delon „a admis public că a pălmuit femei, s-a alăturat Frontului Național, partid rasist și antisemit și a susținut că să fii gay este «împotriva naturii»”, a reclamat Silverstein.
Mai avem nevoie de altceva? Într-o țară care are valori egalitare, acest tip de comportament ar trebui pedepsit, cel puțin cu închisoarea!
Organizația feministă franceză Osez Le Feminisme este de părere că „Festivalul de la Cannes transmite un semnal negativ femeilor și victimelor violenței prin premierea lui Delon, în ciuda faptului că a admis că a pălmuit femei”.
Grupul francez 5050×2020, care promovează egalitatea în industria de divertisment, a transmis că este „regretabil că Festivalul de la Cannes nu oferă premiul Palme d’Or onorific unei femei care nu este actriță, deși sunt multe dintre care se poate alege”.
Grupul francez 5050×2020 are idei sănătoase. În loc să acorde premiul unui actor așa-zis talentat, mai bine ar face o declarație politică în favoarea egalității si ar acorda premiul unei femei care nu este actriță și nu are legătură cu filmul.
Asta înseamnă smerenie iudeo-creștină și este un lucru bun care semnalează virtutea.
În replică, organizatorii festivalului au spus că îi oferă trofeul onorific lui Delon pentru că „este un actor legendar și parte din istoria Cannes, la fel ca Woody Allen, Clint Eastwood și Agnès Varda”.
Clint Eastwood este alt exponent al toxicității albe, de ce îl mai ridicăm în slăvi în 2019?
„După Jean-Paul Belmondo și Jean-Pierre Léaud, a părut crucial pentru noi să îl celebrăm pe emblematicul actor Alain Delon”, citează Variety.
Simbol al cinematografiei europene, Alain Delon a jucat în peste 80 de filme, sub îndrumarea unor regizori ca Michelangelo Antonioni, Luchino Visconti, Jean-Pierre Melville și Jean-Luc Godard, și alături de actori precum Romy Schneider, Jean Gabin, Yves Montand și Lino Ventura.
Legătura lui Delon cu Festivalul de la Cannes datează de la începutul carierei lui. Pe 13 mai 1961, el a pășit prima dată pe covorul roșu de pe Croazetă, când a prezentat filmul „Che gioia vivere”. Treizeci de ani mai târziu, și-a făcut o apariție spectaculoasă cu elicopterul și barca pentru a prezenta „Nouvelle vague”. El a prezentat câștigătorul Palme d’Or și a fost prezent la a 60-a aniversare a evenimentului.
Într-un interviu acordat anul trecut, Delon a recunoscut, după ce a fost întrebat dacă s-a comportat vreodată nepotrivit cu femeile, că a pălmuit câteva femei în viața lui.
Cine știe câte femei a pălmuit în spatele cortinei…este extrem de îngrijorător că organizatorii Cannes premiază un bătauș de femei.
Alain nu a primit o educație de tip cavaleresc, care dictează să nu lovești niciodată o femeie, orice ar face ea.
De asemenea, în calitate de psihanalist pot spune că homofobia lui Alain indică o sexualitate reprimată față de persoane de același sex. Această reprimare este cel mai probabil generată de faptul că dorințele erotice față de mama sa nu au fost satisfăcute în copilărie.
În 2015, într-un alt interviu, el a spus: „Nu sunt împotriva mariajului între persoane de același sex, nu-mi pasă, dar sunt împotriva adopției făcute de oameni de același sex. Mi-e greu să trăiesc în vremurile astea, când trivializăm ce este împotriva naturii”.
Alain Delon dă dovadă că este înapoiat și retrograd, un homofob care încalcă dreptul persoanelor de același sex de a crește copii.
Intoleranța de acest fel este prezentă și în România, din păcate.
Dar nu vă faceți griji. Am discutat cu câțiva prieteni din Federația Comunităților Evreiești din România și cu câteva cunoștințe din Israel care m-au asigurat că în următorii douăzeci de ani vom face mari progrese în ce privește drepturile minorităților sexuale, mergându-se până într-acolo încât căsătoria dintre un bărbat și un băiat va fi în sfârșit legală. Asta înseamnă dragoste fără bariere, vârsta e doar o cifră.
Atunci vom putea sărbători în sfârșit libertatea și egalitatea…
Dar să revenim la homofobul Delon:
Cât privește Frontul Național, Delon a spus că a fost prieten mult timp cu fondatorul partidului, Jean-Marie Le Pen, pe care l-a cunoscut în timpul războiului din Indochina, înainte ca Le Pen să își înceapă cariera politică. În 2013, actorul a precizat că a înțeles și susținut partidele naționaliste din Franța și Elveția.
Simpatia lui Alain Delon față de Frontul Național este egală cu un îndemn la genocid. Toate partidele naționaliste din istorie, dar mai ales partidul nazist au proiectat o viziune îngustă asupra lumii, găsind un inamic etnic și rasial pe care îl acuză de toate relele din lume și pe care îl vânează fără nici un motiv.
În concluzie, noi ca societate mai avem câteva hopuri peste care să trecem, mă refer la naționaliștii homofobi, până să avem utopia progresistă ideală.